درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. پيروزي تو با کار و عملي که به انجام آن همت گماشته اي ، همراه است و فقط در گرو کار است که عمر ،شادي و مسرت حاصل مي شود .
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
شگفت انگیز




آخر عاقبت 3 دیکتاتور (عکس)

آخر عاقبت 3 دیکتاتور (عکس) - www.taknaz.ir



دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:آخر عاقبت 3 دیکتاتور (عکس), :: 12:39 ::  نويسنده : روح الله

15 راز شگفت انگیز بدن انسان !

1. اثر زبان

اثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند. یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد. از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

15 راز شگفت انگیز بدن انسان! - www.taknaz.ir

15 راز شگفت انگیز بدن انسان! - www.taknaz.ir



ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:15 راز شگفت انگیز بدن انسان !, :: 12:38 ::  نويسنده : روح الله

۱۵ نفر از مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی

۱۵ نفر از مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی

اگر یک جستجوی سریع در اخبار گوگل برای “نقش زنان در تکنولوژی” انجام بدهید متوجه جای خالی زنان در صنعت ( یا حداقل نتایج آلبوم وایت تاونWhite Town) خواهید شد . سال گذشته ان وای تیNYT و دابلیو اس جیWSJ مقالاتی مرتبط بااین موضوع ارائه دادند–که طی چند هفته از هم آنها را منتشر کردند – عنوان مقاله دابلیو اس جیبود :“Addressing the Lack of Women Leading Tech Start-Ups” و  مقدمه NYT piece چنین بود: باعث تاسف است : زنان در کجای تکنولوژی قرار دارند؟

در ابتدای ویکی پدیا هم برای زنان در علم کامپیوتر“Women in Computing” تمرکز بیشتر بر روی کمبود فعالیت زنان در زمینه های مربوط به تکنولوژی است ، روزگار مدرن امروز جنسیت گرایی در صنعت را رد می کند و بخش هایی همچون “جذب زنان به علوم کامپیوتر ” و “نظریه جنسیت و زنان در کامپیوتر”را دربر دارد . (نکته جالب اینست که : هیچ مطلبی در مورد ” مردان در علوم کامپیوتر ” وجود ندارد ).

 

خیلی به ندرت داستان هایی درمورد زنان و تکنولوژی نوشته می شود که مضمون آن فاصله جنسیتی زیاد زن و مرد در این زمینه نباشد . زنان کجا هستند ؟ خوب ، ما برای همین در اینجا هستیم – چیزی که ما اخیرا در روز ولنتاین با مطلبی در مورد انیاک بدان پرداختیم .  پس به افتخار ماه تاریخ زنان و روز آدا لاولیس ( ۲۴ مارس) و همه زنان بزرگ تاریخ تکنولوژی ، ما تصمیم گرفتیم با برشمردن ۱۵ نفر از مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی از انها تجلیلی به عمل بیاوریم .



ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:۱۵ نفر از مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی, :: 12:35 ::  نويسنده : روح الله
RSS

10 حقیقت شگفت انگیز و عجیب علم فیزیک


10 حقیقت شگفت انگیز و عجیب علم فیزیک
 

فیزیک بدون شک علمی شگفت انگیز است، ذراتی که وجود ندارند در احتمالات به حساب می آیند، و زمان متناسب با سرعت حرکت شیئی تغییر می کند. نشریه تلگراف 10 پدیده عجیب از این عجایب در علم فیزیک را با کمک تعدادی از کاربران توئیتر و کیهان شناسی به نام مارکوس چاون ارائه کرده است که در ادامه ارائه خواهد شد.











ادامه مطلب ...


دو شنبه 13 تير 1390برچسب:10 حقیقت شگفت انگیز و عجیب علم فیزیک , :: 9:0 ::  نويسنده : روح الله
دیوار بزرگ چین ، آرامگاه تاج محل (هند) ، شهر باستانی پترا (اردن) ، مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو (برزیل) ، ویرانه های ماچو پیکچو متعلق به تمدن اینکا (پرو) ، هرم و بقایای شهر چیچن ایتزا متعلق به تمدن مایا (مکزیک) و کولوسئو رم (ایتالیا) به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شدند.
 

 


ادامه مطلب ...


دو شنبه 13 تير 1390برچسب:عجایب هفتگانه ی جدید جهان, :: 8:56 ::  نويسنده : روح الله

هشت پدیده ای که بشر از توضیح آنها ناتوان است

*

*

40865.jpg (300×200)



ادامه مطلب ...


دو شنبه 13 تير 1390برچسب:هشت پدیده ای که بشر از توضیح آنها ناتوان است, :: 8:53 ::  نويسنده : روح الله